Ořechy vám mohou zachránit život aneb jak je dostat do jídelníčku

C:\Users\Vlastník\Pictures\OVER40\jídlo a pití\nuts\how-to-eat-more-nuts-red-online__landscape.jpg

Nové studie ukazují, že ořechy jsou opravdové „power food“, tedy jedny z nejzdravějších potravin, které vám prodlouží život .

Například podle nizozemské studie prováděné na univerzitě v Maastrichtu, vědci přišli na to, že pouze hrstka ořechů denně snižuje riziko úmrtí z nemocí dýchacích cest, diabetu, rakoviny a kardiovaskulárního onemocnění. Tato studie bežela od roku 1986 a účastnilo se jí 120.000 holandských mužů a žen.

Pokud vás nebaví jíst ořechy samotné, zde je pár triků jak je přidat do vašeho denního jídelníčku.

1) Domácí mandlové mléko

Chuťově výborné, mandlové mléko je skvělá alternativa ke kravskému mléku.

C:\Users\Vlastník\Pictures\OVER40\jídlo a pití\nuts\almond-milk-recipe---alternative-milks---nutrition---redonline__portrait__landscape.jpg

2) Drcené lískové ořechy k rybě

Svou zdravou večeři s rybou můžete obohatit, když ji posypete drcenými lískovými ořechy. Vznikne tak nejen chuťová, ale i zdraví prospěšná bomba.

C:\Users\Vlastník\Pictures\OVER40\jídlo a pití\nuts\1394617351-hazelnut-crusted-salmon__square__landscape.jpg

3) Přidejte ořechy do vašeho stir fry

Děláte k večeři rychlovku na woku? Pak nezapomeňte přihodit hrsku arašídů nebo kešu k obohacení chuti.

C:\Users\Vlastník\Pictures\OVER40\jídlo a pití\nuts\1289899803-the-best-pad-thai__square__landscape.jpg

4) Ořechy k snídani

Tato varianta napadne každého, jde jen o to, nebýt líný a ráno si do musli nebo kaše ořechy opravdu přisypat.

C:\Users\Vlastník\Pictures\OVER40\jídlo a pití\nuts\oatmeal.jpg

Pozor, ale, ačkoliv arašídy jsou zdravé, tak arašídové máslo zdravé není, především díky soli a rostlinným olejům.

Zdroj: redonline.cz